Nový Zéland z první ruky, den 4

27.9.2011

Pondělí 26.9. Celý Nový Zéland žije ragbyovým mistrovstvím. Včera porazili All Blacks Francii, ale nebyla to jediná domácí ragbyová radost.

Jediný novozélandský tým rugby league Auckland Warriors, který hraje australskou ligu, NRL včera překvapivě postoupili do finále. Přestože se do semifinále  dostali s odřenýma ušima přes opravné utkání, porazili v Melbourne místní Storm.

Už včera mě náš Vodafone upozornil, že jsem překročil volací limit, ale abych byl klidný, že ho navýšil o tisíc korun. Mezitím jsem dvakrát krátce zavolal klukům na australské nebo francouzské číslo. Během hodiny mi Vodafone zase napsal, že i tento limit jsem překročil, ale prý mám být opět klidný, že ho zase navýšili. To mě polekalo, musíme konečně sehnat místní simkarty.

Vstáváme v 5 ráno, a na letišti kupujeme místní volací karty. Kdybyste mi tedy chtěli napsat nebo zavolat, moje číslo je +64.221532085.

Hned jsme s jejich pomocí ušetřili 150 dolarů, když jsme telefonicky opravili naše letenky těsně před odletem.

Cestu letadlem si zkracujeme výborným povídáním s Borisem, mladým Němcem, který tu už patnáct let žije. Teď už třeba vím, že posílat smsky na čísla začínající trojkou je nesmysl, protože to jsou pevné linky. Sakra.

Přistáváme v Queenstownu a začíná první starost, kamarád Prof, u kterého máme přespat se mi nehlásí, tak asi budeme muset vymyslet náhradní program. Zkusím ho volat z nového čísla.

Naštěstí mezitím píše email a tak se potkáváme v Queenstownu, turistickém centru Jižního ostrova, mekky adrenalinových sportů.

Vynecháváme všechny lákadla jako bungee, tryskové čluny, kajaky na horských říčkách, sjezd na kolech, seskoky na padácích, lyže, potápění. Místo toho se potíme výstupem Tikitiki na Bob's Peak. Výhled z vrcholu je úchvatný.

Večer končíme unavení u nejlepší pizzy a sledujeme jak Wales drtí Namibii.

Zítra se přesunujeme dale na jih.

Ragby CZ > RWC 2015 > RWC 2011 Nový Zéland > Nový Zéland z první ruky > Nový Zéland z první ruky, den 4